Jumaat, Januari 06, 2023

Aku tidak ada kelulusan tinggi. Tapi... keazaman, semangat...

Aku tak punya pendidikan tinggi, tapi aku ada keazaman, kesungguhan dalam mendapat sesuatu. 
Cuma berbekalkan keinginan dan keredhaan.
1 ogos 2002 di Akademi Bomba & Penyelamat Malaysia Wilayah Tengah Kuala Kubu Bharu aku mengenali Bomba. Kursus Diploma Sains Kebombaan KB10 selama 12 bulan.

Disinilah bermulanya kehidupan aku sebagai seorang bomba. Berbagai suka duka. 
Alhamdulillah. 20 tahun 5 bulan dalam JBPM
telah mencapai tahap Kecemerlangan yg baik buat diri. Cukuplah bagi Kepuasan diri, kebanggaan, penghargaan. Bukan bermegah riak untuk dipuji. Sebagai motivasi. 

2002 : MASUK BOMBA
2004 : Emergency Medical Technician & Trauma (EMRS)
2005 : Advanced Emergency Medical Services
2007 : Pembantu Perubatan Selam (DMA) 
2008 : Kenaikan Pangkat Jawatan
2010 : Kenaikan Pangkat Jawatan
2010 : Anugerah Perkhidmatan Cemerlang
2011 : Pingat Cemerlang Bomba
2011 : Advanced Life Support Instructor 
2012 : Kenaikan Pangkat Jawatan 
2012 : Sijil Perkhidmatan Terpuji
2014 : NIOSH TOT
2018 : Sijil Perkhidmatan Terpuji
2018 : Kenaikan Pangkat Jawatan
2019 : Pingat Setia Bomba 
2020 : Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 
2021 : Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 (Emergency Medical Technician) 
2022 ; Lantikan Pegawai Penilai - PPT (Jabatan Pembangunan Kemahiran). SKM - Emergency Medical Technician,
2023 : Aku telah merancang yang terbaik buat keluargaku, diriku. Sebaik mana perancangan ku, keizinan Mu Ya Allah aku harapkan.
#KOMITED - DEDICATED - EDUCATED - SUCCESFUL #thinkbigtrustyourselfmakeithappen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HULU SELANGOR AMATEUR RADIO FAN CLUB