Selasa, Jun 22, 2021

Cabaran dalam menceburi bidang perniagaan bundle.

Pada mulanya aku ni masuk live FB jual kasut bundle. Tengok beli dan try luck "lock free". Bila dah banyak dapat bagi pada kawan2 dan sesiapa yang bernasib baik. 
Lepas tu terfikir nak cuba jual tengok macam mana. Alhamdulillah ada pembeli. 
Pastu aku beranikan diri beli dalam kuantiti yang sedikit dahulu bermodal hampir RM1k. Alhamdulillah bergerak jualan. Bila rasa macam dah ok aku beranikan diri beli guni. Bermula dengan guni rm1k hingga rm3.3k.
Aku beranikan diri. Aku dapatkan kebenaran dari jabatan untuk berniaga online Alhamdulillah diluluskan. Ini memberi semangat untuk terus berusaha. 
Aku akhirnya daftarkan NOORKASIH BUNDLE dalam SSM. Ini untuk memudahkan urusan-urusan yang berkaitan suatu masa nanti. Sebab aku bukan B40 xdapat free. Hehehe depq ingat M40 ni banyak duit. Tapi tawakal je. 
Setelah beberapa bulan berniaga Alhamdulillah ada yang ok dan ada yang kurang ok. Sampai satu tahap aku hampir nak putus asa. 
Jualan tidak menjadi. Buat live kat FB tiada sambutan. Aku hampir kecewa. Ada hutang pada supplier. Masa ini baru aku tahu siapa kawan siapa lawan. Aku nekad mencari jalan penyelesaian. Alhamdulillah Allah berikan jalan. 

Aku cuba berbagai cara. Sampai satu masa ada kawan bgtau cuba jual kat tiktok ramai dah buat. Aku pun terus buka akaun kerana nak buat live, rupanya kena ada 1k follower baru boleh live. Maka bermulalah kerja follow orang. Hahaha. Buat content yang mana ramai orang tengok. Jadilah budak2 kejap.



 Dalam 40 hari lebih kurang akhirnya aku berjaya buat live kat tiktok. Alhamdulillah. 
Pada awalnya sambutan agak kurang tapi masih memuaskan. Aku pun mula mencari bekalan. Akhirnya jumpa insan yang sudi beekongsi rezeki dengan ku. Dan kini hasilnya alhamdulillah. Semoga Allah terus membuka pintu rezeki ku untuk aku terus berniaga dan berkongsi rezeki. Dalam Rezeki Ku Ada Rezeki Insan Lain. 
Bantulah Follow Page FB Noorkasih bundle Jualan kasut murah2 #kongsirezeki .

https://www.facebook.com/Noorkasihbundle/

Live di tiktok 8pm. (Noorkasihbundle) 
https://vt.tiktok.com/ZSJCLETG5/


Saya masih belajar. Bantulah saya. Semoga perniagaan ini dapat memberi sedikit bantuan kewangan keluarga. Hanya Allah yang maha mengetahui. 
Saya diakan agar kita semua serta pembeli saya xan rakan2 yang support saya dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki. 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HULU SELANGOR AMATEUR RADIO FAN CLUB