Isnin, Mac 20, 2023

Perjuang SKM - EMERGENCY MEDICAL TECHNICIAN

Alhamdulillah, setelah sekian lama. Suka duka dalam perjuangan mendapatkan SKM - EMERGENCY MEDICAL TECHNICIAN untuk Pasukan EMRS.


Terpaksa bermula sendirian, terpaksa berkorban harta dan masa. Bertatih sendiri dan bantuan sahabat² yang sentiasa memberi sokongan. Tn Izham dan lain-lain. 
Aku bermula dengan menguruskan sendiri dari segi mendapatkan maklumat, kos pengurusan pendaftaran dan lain-lain.
Awalnya ada yang menafikan adanya SKM - EMT ni.
Akhirnya kini mereka juga dah mula mengikut jejak.

Apabila mendapat info Persijilan SKM - EMT ni boleh dilaksanakan, Alhamdulillah tak tahu macam mana nak gambarkan kepuasan dalam diri.

Bermula 2020 aku mencari info. Pada 2021 aku terus mencuba atas sokongan dari mantan YAS KP Datuk Seri Mohammad Hamdan Wahid. Setiap kali berjumpa beliau soalan wajib, (Di, macam mana dengan EMRS, macam mana dengan SKM) Dah buat kertas kerja? Dah sampai mana buat?
Disebabkan selalu ditanya oleh beliau, aku meneruskan usaha yang mana aku hampir mengalah. Mengalah disebabkan oleh faktor kos pengurusan.

Akhirnya pada 2022, aku berjaya menghabiskan perjalanan ini. Berjaya mendapat SKM - EMT Level 1, 2 & 3. Berjaya mendapatkan Pentauliahan Pegawai Penilai SKM-EMT. InsyaAllah sedang usaha untuk dapat Pentauliahan sebagai Pegawai Verifikasi.
BUKAN niat nak bermegah tetapi untuk memberi semangat kepada yang lain untuk terus berusaha mendapat pengiktirafan kompeten dalam EMT.

Semua yang dilakukan untuk kebaikkan anggota EMRS dan Jabatan. Suatu pengiktirafan dalam bidang Emergency Medical Technician.
InsyaAllah, sedang buat sedikit kertas kerja bagi pelaksanaan awal SKM- EMT FR Level 1. Semoga berjalan dengan lancar.
Terima kasih Dato' Nor Hisham Mohammad sebab memberi peluang untuk merealisasikan perkara ini.
InsyaAllah kita cuba lakukan yang terbaik untuk peringkat pertama ini. Jika berjaya kita teruskan untuk EMT - Basic Level 2, EMT - intermediate Level 3 dan InsyaAllah sehingga kita Ada Pegawai Penilai dan Pegawai Verifikasi. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HULU SELANGOR AMATEUR RADIO FAN CLUB